Včera jsem se byl podívat, jak pokračuje stavba železničního spojení Wilsonova (hlavního) nádraží přes (skrz) vrch Vítkov, k napojení na nádraží v Libni, Vysočanech a Holešovicích.
Je s podivem že více jak sto let stačil jeden jednokolejný tunel pod Vítkovem, když na druhé straně Wilsonova nádraží směrem k Vinohradům, jsou hned tři.
Zvolil jsem si východní portály a oblast staveniště Sluncová. Dříve před tím jsem zjistil, při výletu s Dendy ( bosík ), že lze docela "snadno“ sejít až ke staré železniční trati.
To jsem včera udělal a docela byl pěkný rozhled na celé staveniště Sluncová. Udělal jsem pár fotek a musel hlídat „praštěnou“Dendy, tak aby v nabité euforii volného pohybu nevběhla do kolejiště, i když nejel žádný vlak.
Přešel jsem pak směrem nad portály východních tunelových rour, tak abych získal ještě větší rozhled. Výhled byl opravdu pěkný, levý tunel směrem k Invalidovně, má již hotovou rampu, respektive betonovou estakádu a tuším, že zde pokračují izolatérské práce.
Pravý tunel, tak tam už se rýsuje sypaná rampa a trať, zmizela i deponie zeminy, staví se protihluková zeď, a finišuje propojení Karlína s Krejcárkem pro pěší.
Změny již jsou velké, tak že už lze mít docela silnou představu, jak to bude vypadat ve finále.
Dělnicí nad portály tunelů, zavěšení na bezpečnostní lana, upravovali zeminu kolem konců portálů, jinak je zde již též hotovo, jen zasadit zeleň.
Krátce jsem se pak ještě podíval na západní část u Wilsonova nádraží, tam taktéž je vidět pokrok, probíhají izolatérské práce a napojení estakády na zemní těleso a rampu Wilsonova nádraží.
Docela by mě zajímalo, k čemu bude dále sloužit železniční most, bývalé Hrabovské spojky, jež spojovala Masaryčku s Wilsonovým nádražím.
Doufám, že příroda brzo „zahojí“ obnažené pláně nad portály tunelů a samotná stavba tak víceméně zapadne do tak citlivého místa.